Lapulevél

Mágnes puzzle építő

Nyári utazós játék

2020. június 14. - Lapulevélblog

20200611_133343.jpg

Vidám nyári utazós játék. Nálunk az építőkocka a sláger, de elkészíthető bármilyen variációban. Ti mire használjátok ezt a közismert dobozkát?

Jön a nyár. A hosszú utazások. Gondolkodtatok már, hogyan kössétek le a gyerekeket az autóban? Ezzel a mágneses kirakóval vidámsággal tölthetitek meg az unalmas perceket. 

Elkészítés:

20200610_130247.jpg

1Kitalálhattok bármilyen kirakós formát, játékot ezzel a technikával. Én most az építőkockát választottam. Ha tetszik, letöltheted a sablont, ahol az alakzatokat a fémdobozka méreteire szabtam. Ha van nagyobb fémtáblátok, például sütitároló fedele, magát az fakockát is körberajzolhatjátok.

2. Vágd ki a sablont és másold át a színes papíron! Majd színesben is, de okosan! A  síkidomokat geometrikailag úgy alakítottam ki, hogy tömbösíthesd őket, így minél kevesebbet kelljen feleslegesen vagdosni. Nézd csak! Például a kék négyzetet, vagy a piros háromszöget nem nyírtam ki egyenként, csak később amikor már a mágnesre is ráragasztottam!

20200610_152049.jpg

3. A tömbösített formákat laminálás helyett vond be vastag celluxszal! 

4. A celluxszal bevont alakzatokat jól kend be ragasztóval és ragaszd rá a mágnesre! Ha megszáradt, akkor már kivághatod a háromszöget a négyzetből! Vagy a félkört a kapuból, vagy a négyzetet a téglalapból. Remélem érthető. Precízen ragassz, akkor tényleg tartós lesz.  

Fontos! Ha nincs ekkora mágnesed, használj dekorgumit! Így pici mágnessel is dolgozhatsz! De lehet kapni öntapadós mágnesfóliát. Én azonban ezúttal is az újrahasznosításra és filléres kivitelezésre törekedtem. 

Készíthettek épületeket, járműveket stb. Lemásolhatnak különböző képeket a doboz egyik feléről a másikra. Játszhattok memóriát: belülre kiraksz egy formát, becsukjátok a dobozt és fejből le kell másolni az építményt!

kocsi.jpg

Építőjáték helyett kivághattok puzzle formákat is. De ezzel az eljárással akár pici malmot, sakkot is gyárthattok.

 

 További ötletekért, kalandokért kövess a Facebookon és az Instagramon!

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lapulevel-kreativ.blog.hu/api/trackback/id/tr5215804382

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása