Lapulevél

Én kis kertet kerteltem. Játékos virágoskert kávézacc gyurmával

Tanuld meg a növény részeit!

2020. március 27. - Lapulevélblog

 

20200326_164251-001.jpg

Ültessünk papírvirágokat otthoni dísznek, vagy Anyák napjára is szép ajándék lehet!

Szükséges eszközök:

  • kidobásra ítélt kicsi dobozka
  • fogpiszkáló
  • hulladék színes papír
  • ragasztó
  • zöld akrilfesték/tempera/filctoll
  • fekete hímzőfonal
  • kávézacc gyurma (hat adagos kávézacc, 2 ek. liszt, 2 ev. só, pici víz). A vizet apránként adjuk hozzá, amíg szépen formálható nem lesz.

20200326_142814_1.jpg

Elkészítés:

Kicsi gyerekről lévén szó, a virágot előre legyártottam:

  • A fogpiszkálót akrilfestékkel lefestettem. (Temperát, zöld filctollat is használhatunk.) 
  • Megrajzoltam, kivágtam a színes virágokat és felragasztottam a szárra. Ha biztosra szeretnénk menni duplán szabjuk a virágot, illesszük egymásra és a kettő közé kerül a fogpiszkáló, belülre meg a ragasztó.
  • A leveleket hasonlóan készítettem.
  • 3 db kb. 5cm hosszú fekete hímzőfonalat kötöttem a pálcikák aljára

20200326_142821.jpg

Ezután jött az önálló munka. 3 éves kisfiam egyedül nyomkodta bele a különleges tapintású és illatú fekete gyurmát a dobozkába. Abban segítettem, hogy egyenletes legyen. Ezután egyenként szúra a virágokat a földbe. Boldogság töltötte el, hogy ő készítette a kertecskét.

20200326_164251.jpg

Ötletek:

  • Iskolások könnyen megcsinálhatják egyedül a virágokat is. Fogvájó helyett használhatunk félbetört hurkapálcát. Tervezhetnek saját, vagy akár élethű formákat. Origamizhatnak, vagy krepp papírból is készíthetik. Szúrhatják nagyobb dobozkába, vagy tojástartóba. A lényeg a fekete gyurma. 
  • Kisebb gyerekekkel is beszélgethetünk a növény részeiről: gyökér, szár, levél, virág, (alsósoknak termés). Elmondhatjuk, hogy a gyökérrel kapaszkodik, táplálkozik, vagy a levélen keresztül vesz levegőt. Korosztálytól, érdeklődéstől függően mesélhetünk.
  • Iskolásoknál remek lehetőség lehet a környezetismeretből tanultak felelevenítéséhez egy ilyen saját készítésű virágoskert.
  • Ne felejtsünk el tavasszal igazi növényeket sem ültetni. Nálunk szépen kikelt a bab. 

 

 20200208_155556.jpg

 

20200326_164230.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://lapulevel-kreativ.blog.hu/api/trackback/id/tr4915561432

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása