Lapulevél

A mókás pohártorony

2019. október 21. - Lapulevélblog

Natúr joghurtot rendszeresen fogyasztunk. Még nem vállalkoztam, arra, hogy magam készítsem el ezt a tápláló finomságot, habár erre is kiváló receptek találhatóak az interneten. A poharak hamar összegyűltek, mert sajnáltam kidobni azokat. Először pancsoltunk velük a kádban, később rakosgattuk. Szeretik a gyerekek a sok-sok egyforma tárgyakat! Építettem tornyot, piramist a fiúknak, hogy aztán nagy vidáman ledönthessék, majd ők maguk is megpróbálták felépíteni, egymásba rakosgatni a poharakat. 

Építés közben fedeztem fel, mennyire hasonlít ez a játék a kedvenc Fisher-Price kockáinkhoz, ami sokoldalú fejlesztőhatása miatt nyerte el a tetszésemet. A kockák jól egymásra illeszthetőek és mintázatuk révén a tapintás érzékelésére is hatnak. Így gondoltam tovább a történetet, és születtek meg a mókás poharak.

Mókás poharak

20191020_083228.jpg

Eszközök:

  • 6db azonos nagyságú és típusú joghurtus vagy tejfölös pohár
  • különböző rongyok: pl. törülköző, mintás zokni, színes papír stb
  • díszítésnek otthon található apróságok: pl. öntapadós székláb alátét, zsenília drót stb.
  • házilag készített kenhető ragasztó (lásd! előző bejegyzésem), szükség esetén ragasztópisztoly (zsenília dróthoz kellett használnom)
  • olló (papírvágó és kis hegyes), sniccer
  • varrógép vagy tű/cérna, gombostű

Fejlesztési területek: szem-kéz koordináció, taktilis érzékelés, memória

Hogyan készült?

A műanyag poharakra tapintásban különféle hulladék textíliákat, papírokat, itthoni limlomokat ragasztottam. A pohár nem henger, hanem csonka kúp. Emiatt bonyolultnak tűnhet a bevonása, de kis türelemmel könnyen áthidalható ez a probléma. A törülközőből egy jó nagy téglalapot szabtam, ráigazítottam a pohárra, majd ollóval lenyírtam a felesleget. A zokni ferde bőségét varrógéppel vettem be. A papírból pedig három egybevágó (7.5x7.5 cm) négyzetet ragasztottam a ( 8.7 cm magas, 7.5 cm átmérőjű ) pohárra. A felesleges papírt sniccerrel vágtam le. A fonál rögzítését nem kell magyarázni. Új felfedezésem, hogy az előző posztomban kipróbált házi ragasztó a műanyag és textil kombinációban is helytállt. A zsenília drótot ragasztópisztollyal rögzítettem. Ábrák a galériában. 

 

Ajánlott korosztály: Mivel a természetes ragasztó mellett ragasztópisztolyt is használtam, ezért babáknak nem, felügyelet mellett az óvodás, illetve kisiskolás gyerekeknek ajánlom a játékot. De egyszerűbb kivitelezésben, például papír és természetes textil bevonattal a kisebbeknek is jó szórakozás lehet a pohárépítő.

Játékok

1.Toronyépítés, piramis építés.

20191020_083228.jpg

 

20191020_083434.jpg

 

2. Csukott szemmel felismerni, melyik pohár van a kezünkben.

3. Memóriajáték: A poharakat lefelé fordítjuk, két sorba rendezzük és apróságokat helyezünk alá. Dobókockával dobunk. Feladat: megnevezni, hogy az adott sorszámú pohár alatt mi található, és abból hány darab (pl. 3 makk). Nagyobbakkal gyakorolhatjuk a sor- és tőszámneveket is: pl. A harmadik pohár alatt négy szem bab áll. Ha azonos színű papírral vonjuk be a poharakat, vagy egyáltalán be sem vonjuk, hagyományos memóriajátékot is játszhatunk. (A három makkor a 3-as számjeggyel is párosíthatjuk. Ezt a játékot külön bemutatom majd. Kövessétek a blogot!) 

 20191021_144210.jpg

 

Jó szórakozást a mókás poharakhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://lapulevel-kreativ.blog.hu/api/trackback/id/tr5115235354

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása