Lapulevél

Üveghegyen túl - játék a fedőkkel

Szelektív hulladékgyűjtés gyerekekkel

2020. február 29. - Lapulevélblog

 

 

20200229_133024.jpg

Izgalmas sétát tettünk a minap a gyerekeimmel a közeli  üveggyűjtő szigethez. Zalánka sportkocsiban, Dávidka kézen fogva jött mellettem, pontosabban az üveggel teli bevásárló táska egyik fülét fogva. Igaz, az oroszlánrészt én cipeltem, de legalább úgy érezte, hogy segít és nagyon büszke volt! Ahogyan én is. Arról nem beszélve, hogy elértem ami minden szülő álma: mellettem haladjon. A nagy zöld konténerhez érve meggyőződtem, nincs-e szilánk a környéken, majd megemeltem őt, aki szépen rakosgatta a lyukba a különböző nagyságú és formájú üvegeket. A fedőket persze lecsavartuk és visszatettük a szatyorba, hiszen fémet nem dobunk az üvegek közé. Ezt mindenki tudja. Majd nagyfiús lelkesedésével a kistesót is ő tolta haza. 

 unnamed.jpg

Tervem, hogy rendszerezettebben gyűjtsem otthon a szelektív hulladékokat. Egyelőre dobozban állnak a mosogató alatt, ám jó lenne a gyerekeket is bevonni a mókába, színes aranyos kukákkal. A témában javaslom az Alma együttes idevágó slágerét. Nagyobbak talán azt is megértik már, miért fontos szelektíven gyűjteni az üveget: az üvegtörmelék újrahasznosítása ugyanis helyettesíti az alapanyagot, a rohamosan fogyatkozó kvarchomokot. Tehát izgalmas és hasznos téma a szelektív hulladékgyűjtés kicsiknek nagyoknak egyaránt. 

De folytassuk történetünket. Otthon még a cipőt, kabátot sem vettem le, már kiborították a kincsesbányával felérő táskát és a földre telepedve fürkészték a szebbnél szebb fémfedőket. Rakosgatták, tologatták, egymáshoz ütögették őket. Boldog a szívem ilyenkor, mert másfél év után egyre gyakrabban látom a két kis babámat együtt játszani. Kezdenek összenőni és ezekért a pillanatokért örülök  hogy úgy adatott, mindkettőjükkel egyszerre vagyok otthon. ( Zalánka most másfél, Dávidka 3 éves lesz.)

A következő játékokat tehát közös túránk alkalmával találtuk ki, és fejlesztettük tovább.

( Számítógépen, kattints a képre a megtekintéshez, telefonon csak görgess lejjebb!)

 

A különböző játékokat persze variálni is lehet. 

Vigyázat! A földön felejtett fedők balesetveszélyesek!

Jó szórakozást a közös játékhoz!

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lapulevel-kreativ.blog.hu/api/trackback/id/tr6915495686

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása