Lapulevél

Motiváló kavicsok

2019. szeptember 11. - Lapulevélblog

Elkezdődött a tanév, lassan alább hagy a kezdeti lelkesedés, szembesülnek a diákok a rájuk nehezedő feladatokkal, közelednek az első számonkérések. Meglephetjük gyermekeinket egy-egy aprósággal, erőt adva nekik a nehéz napokon. A motiváló kavics kedves ajándék lehet számukra. Kicsi, mutatós, szívvel-lélekkel készül és olyan fontos üzenetet közvetít, ami mentális fejlődésükhöz nélkülözhetetlen.

A köveket közös séta alkalmával gyűjtöttem kisfiammal. Alaposan megmostam és megszárítottam. Temperával lefestettem a hátteret (vízfesték is alkalmas egy csepp vízzel jól kikeverve).  Megvártam, míg teljesen megszárad. Tűfilccel és fekete zselés tollal írtam rá. A formákat is ekkor festettem fel. Az elkészült munkákat érdemes a végén hajlakkal lefújni, hogy tartós maradjon. Ha művészibb szinten szeretnénk dolgozni, az akril festéket javaslom, de szándékos célom itt az olcsó kivitelezés, ezért próbáltam ki a hajlakk+tempera kombinációt. 

Ötletek: Fel a fejjel! Ne félj! Szeretünk! Fontos vagy! Hajrá! Értékes vagy! Ne add fel! stb.

Azonban szöveg nélkül is sokat adhatunk. Anyukámtól gyermekeim születésekor a két Szűzanyás kavicsot kaptam. Az egyik végigkísérte a 15 órás küzdelmet és a kórházi napokon is a táskámban őriztem.

Miért fontos feltöltetünk gyermekeink érzelmi tankját? Az érzelmi tank kifejezés az öt szeretetnyelvvel (ajándékozás, testi érintés, minőségi idő, elismerő szavak, szívességek) Garry Chapmann nevéhez fűződik. Szerinte az egészséges fejlődéshez nélkülözhetetlen, hogy csemetéink érezzék szüleik szeretetét. Csak az érzelmi biztonságban élő, teli tankkal rendelkező gyermek képes arra, hogy figyelmét összpontosítani tudja, és elegendő késztetést, energiát érezzen magában ahhoz, hogy képességeit maximálisan kibontakoztassa. Kisebb korban, amíg nem alakul ki a domináns szeretetnyelv, a mi felelősségünk, hogy mind az ötféleképpen szóljunk hozzájuk.(Gary Chapman-Ross Campbell: Gyerekekre hangolva, A szeretetnyelv és a tanulás). A motiváló kavicsokkal nemcsak elismerjük őket, hanem ajándékozunk is.

Ezzel az egyszerű ötlettel is kifejezhetjük szeretetünket irántuk, szebbé téve hétköznapjaikat és erőt adva nekik.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lapulevel-kreativ.blog.hu/api/trackback/id/tr215040380

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása